| Posted: 31 August 2011 at 5:35am | IP Logged
|
|
|
Kul att det är sådant intresse för detta jippot, och att det är sådan spridning på det tilltänkta materialet - i bakgrunden swischar det PM och mail med Blocket-länkar på sämsta tänkbara penselmålade skit, till Zappas trevare efter flingflångandes ny KTM Duke. Till mig har det kommit tips från olika håll om en Honda "Scoopy" - en 80 cc scooterhistoria. Den kanske marschade 80 km/h. När den var ny. Med 80 kg i sadeln...
Vi får se vad det blir - vi använder denna tråden så länge för att bolla idéer och diskutera "lämpligt" material. Det är ännu inte klart om detta verkligen kommer att bli ett officiellt IBA-S arrangemang, eller bara en gruppkörning där de mest skadade har skoj och kör en SS 1000 tillsammans. Frågan ligger på dagordningen inför nästa styrelsemöte i slutet av september, men egentligen spelar det ingen roll: flera tänker skaffa 125,a och köra en IBA-distans med: vackert så. Lika bra att göra det tillsammans så man kan se bitarna flyga om hojarna...
Vad vi däremot vet är att IBA-S inte kommer att godkänna några körningar av "riktiga 125-åkare" - det vill säga minderåriga. Det har med just myndighetsåldern att göra. Det är på sätt och vis lite sorgligt att exkludera dom som verkligen sliter i ur och skur på sina åttondelslitershojar, men det har som sagt med myndighetsbiten att göra.
Som sagt, sorgligt på ett sätt, men förståeligt och förnuftigt. Jag är ssääkkeerr på att jag själv gladeligen hade anmält mig på någon av mina 125or som 16-åring. ...och precis lika säker är jag på att jag hade varit en ytterst olämplig förare på ett sådant arrangemang som 16-åring, eller 17, eller 21 - å det är inte ens säkert att jag är så himla lämplig nu heller; men jag är myndig! Big differens, faktiskt.
För, redan "gruppkörning" ställer krav utöver vad en vanlig SS 1000 gör. Minskar man ner sl*gvolymen till 125 cc så minskar man också ned marginalerna med motsvarande förhållande; den här körningen kommer att bli tuff!
Hampe
Edit:
Sådant här tycker alltså mina "vänner" lämpar sig bra för mig på "125ans dag": http://www.blocket.se/bastad/Pigg_och_snal_80cc_35748064.htm ?ca=14&w=3
"Pigg och snål" Jo,jo...
Orten är förövrigt "Båstad", inte "Bastard"...
Edited by Hampe on 31 August 2011 at 5:40am
__________________ IBA #40701
"DNF" is a four letter word.
|