| Posted: 14 April 2011 at 2:45pm | IP Logged
|
|
|
Heidenau K60 utan andra betäckningar.
Anacee.
Där e dom 2 "släta" däck som jag testat under en sån tidsperiod att jag ennu kommer ihåg nåt om dom 
Anacee (gamla,inte 2) har jag provat i ösregn uppe i Norges krokiga vägar med en lutning på hojen så att nästan sidoväskorna tog i,blivande frugan bakpå och en sten under framhjulet så att det släppte.
10-15 centtimeter senare så tog det fäste igen o blivande frugan märkte knappt nåt,kärde en DR 650 så det skall nog lutas till att få sidoväskorna i backen 
Anacee är skit på grus,visst slipper man framåt,men nå grusbus blir tungt.
K60 är ett jäkligt bra däck,enda minuset som jag hittat är vid busköra på grus/sandvägar så vill framringen släppa lite väl mycket så man tar kurvorna med 2 hjuls sladd
Men egentligen kanon däck på alla underlag förutom djup/blöt lera och träsk
Sakke körde somsagt över 28000 kilometer med din framring genom ryssland,mongoliet och flera andra länder med mycket vassa stenar som underlag,dom andra hojarna som körde med tourance,anacee2 så sprack ringarna upp av vassa stenar så att gummiflisorna yrde,Sakke böt bakringen halvvägs fast djupet var bra bit över 6mm ennu utan en enda spricka nånstans 
När Sakke kom hem så fich han annors punka i framringen när han körde iland från Tallin båten i Helsingfors,hittade en spik.
Nära hem som han hadde så orkade han inte bry sej så körd hem med tom framring med en hoj som var lastad för 3 månaders körning 
Det var ju bara 300 kilometer så ... 
__________________ ss1000 5.9-09 With offroad tires.
ss1000 5.2-10 The ice butt to Polar Circuit and back in Finland/februari
ss1000 Dusty Butt 8.6-12
KTM 640 Adventure
|