| Posted: 21 May 2013 at 4:20am | IP Logged
|
|
|
Detta är en i en serie av specialkörningar som inleddes med TT 1000 på Isle of Man 2011.
Udda platser, udda upplägg, starkt begränsat antal deltagare, fulltecknat från start och en föga demokratisk urvalsprocess är några av kännetecknen. And I love it!
Jag såg TT 1000 annonseras ut inför 2011, ryckte på axlarna och såg antalet anmälda skjuta i höjden på nolltid - liksom mina ögonbryn, fortfarande utan att fatta grejen. Ser Benny skicka ett löddrigt SMS till mig som frågar varför jag inte anmält mig - det stänger NUUU!!!
Funderar en stund till, och WHAM! plötsligt hajar jag vad det handlar om. Kanske inte körningen i sig, men här samlas eennttuussiiaasstteerr från världens alla hörn för att göra en så sjuk grej att det knappast finns! Lyckas i sista stund tvinga mig ombord tillsammans med en bekant som jag inte ens hann med att fråga i villervallan, men som jag vet gillar landsvägslöp.
Å precis så blev det den gången:

Ständiga möten med vansinnigt intressanta människor som man tror sig knappt dela något gemensamt med - mer än milsjukan. Tills man börjar skrapa på ytan...
Jag önskar dig en bra körning, med eller utan regn - men framförallt gôtt umgänge med dessa "Big dogs" från världens alla hörn - även om jag misstänker att det väger över mot US just i år. På olika sätt...
Den som vill veta mer, och kanske få vittring på sådant som kommer att hända härnäst rekommenderas att kliva in i IBA Premier Program: http://www.ironbutt.com/premier/
Quote:
|
Premier Program benefits include:
- A subscription to the Iron Butt Magazine created by IBA Premier supporters! Note: $20 of your Premier funds are allocated to a 1 year subscription to the Iron Butt Magazine.
- Subscription to Premier private e-mail news list with frequent informal news so you are on the inside of track of what is happening inside the IBA.
- Private areas in the IBA forum (www.ironbutt.org) in which only Premier Program can participate.
- Premier's receive advance notice and early registration for IBA events.
- Extreme rides specially tailored for Premier riders.
- A special drawing in the Iron Butt Rally similar to the benefits rally veterans receive along with a second chance in the main drawing, tripling your odds of getting a coveted spot in the IBR.
|
|
|
40 USD/år ger bland annat ett utmärkt magasin (på engelska) som för närvarande kommer ut med 4 nummer per år, och som direkt riktar sig mot det vi håller på med, speciell email-sändlista som i förväg informerar Premiermedlemmar om vad som händer och ger chans till tidig anmälan till specialarrangemang - samt högre chans att bli dragen till The Ironbutt Rally! Bara en sådan sak!!!
Odemokratiskt? Oh yes! ...och härligt roligt.
Återigen DD - Ha en underbar körning, lyssna på alla historier, ta mycket bilder och låt oss veta hur kul du haft.
Hampe
Bra att veta:
1. speed limit
hámarkshraði/hraðatakmark (...)
2. It was a misunderstanding.
Það var misskilningur. (...)
3. Where are you taking me?
Hvert eruð þið að fara með mig? (...)
4. Am I under arrest?
Er ég handtekin(n)? (...)
5. I want to talk to a lawyer.
Ég vil tala við lögfræðing. (...)
6. Can I just pay the fine now?
Get ég ekki bara borgað sektina núna? (...)
samt
7. Do you serve alcohol?
Seljið þið áfengi? (...)
8. A beer/two beers, please.
Get ég fengið bjór/tvo bjóra?. (...)
9. Do you have any bar snacks?
Eigið þið snarl? (...)
10. One more, please.
Get ég fengið annan?. (...)
11. Another round, please.
Annar hringur! (...)
12. When is closing time?
Hvenær lokið þið? (...)
därefter, fortsätt enligt 2 - 6
Mer:
13. Do you have any rooms available?
Áttu laus herbergi? (Ow-tu luhys her-ber-ki?)
14. May I see the room first?
Má ég sjá herbergið fyrst? (Maw ye syaw her-berg-ith fi-rst?)
15. Do you have anything quieter?
Ertu nokkuð með rólegri herbergi? (Er-tu no-chk-udh medh roh-leg-rih her-ber-ki?)
16. ...cleaner?
...hreinna herbergi? (...hraydna her-ber-ki?)
därefter, fortsätt enligt 2 - 6
17. How do I get to _____ ?
Hvernig kemst ég til _____? (Kver-nik kem-st ye til _____?)
18. Where is _____?
Hvar er _____? (Kvar er _____?)
19.Can you show me on the map?
Gætiru sýnt mér á kortinu? (Gai-tiru see-nt m-yer a kort-inu?)
En annan bra sak att hålla reda på:
20. petrol
bensín (...)
21. diesel
dísel (...)
annars
22. Can I use your phone?
Má ég nota símann þinn? (Maw ye not-a see-min thin?)
och
23. Where does this bus/coach go?
Hvert fer þessi strætó/rúta? (Kvar fer the-si strigh-toh/roo-ta?)
Ha kul!
__________________ IBA #40701
"DNF" is a four letter word.
|